Bakan Karaismailoğlu: Ankara-Sivas hattı aydınlık geleceğin en önemli alametlerinden biridir
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı, bir hat olmanın ötesinde, Türkiye’nin parlak geleceğinin en önemli işaretlerinden biridir.”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Kırıkkale’nin Yahşihan ilçesinde Ankara-Sivas YHT hattı T15 ve T16 tünellerinde incelemelerde bulundu. Bakan Karaismailoğlu, ulaşım sektöründe demiryollarına ağırlık verildiğini belirterek, “Ülkemizin ulaşım ve bağlantı altyapısı için son 20 yılda harcadığımız 1 trilyon 653 milyar liranın 346,6 milyar lirasını demiryollarına ayırdık. demiryollarımızın geliştirilmesi ve geliştirilmesi.Bu süreçte hızlı tren projeleri, mevcut sistemin yenilenmesi ve modernizasyonu, milli ve yerli demiryolu sanayisinin geliştirilmesi için büyük mesafe kat ettik. tarihi İpek Yolu’nu canlandırmayı amaçlayan ‘Tek yol, tek kuşak’ girişiminin en önemli halkasını demiryolu hattı ve Marmaray ile Pekin’den Londra’ya en güvenli, en kısa ve en ekonomik uluslararası demiryolu koridorunu oluşturduk.
Bakan Karaismailoğlu, 2009 yılında Ankara ve Eskişehir ortasında başlayan hızlı tren işletmeciliğine Ankara-Sivas YHT hattının da eklenmesiyle Ankara merkezli yüksek hızlı demiryolu ağının kıymetli kısmının tamamlanacağını kaydetti, İncelediğimiz T15 tünelimiz Ankara-Sivas. Kırıkkale-Yozgat-Sivas YHT sınırının değerli bir bölümünü oluşturuyor. Hızlı tren sınırımız 250 kilometreye uygun hat özelliğinde olacak. Tamamlandığında Ankara-Sivas arası 603 kilometreden 405 kilometreye düşecek.Ankara-Sivas arası yolculuk süresi 12 saat.Ankara-Sivas hattı da doğu-batı yüksek- Edirne’den Kars’a aynı anda uzanan hızlı tren koridoru ve Sivas illerine hızlı tren konforu ile Zgat ve Sivas illerimizde yaşayan yaklaşık 1.4 milyon vatandaşımız da hızlı trenle seyahat etme imkanına sahip olacak. ” Bakan Karaismailoğlu, “Proje boyunca çok değerli boşluklar bıraktık. Toplam 155 milyon metreküp hafriyat ve dolgu yapılan projede, ilklerinin yapıldığı nadide sanat yapıları inşa ettik. Çok kuvvetli bir coğrafyada toplam uzunluğu 66 kilometre olan 49 tünel ve toplam uzunluğu 27,2 kilometre olan 49 viyadük inşa ettik.Akdağmadeni’nde 5 bin 125 metre ile projenin en uzun tünelini, en uzun demiryolu viyadüğünü inşa ettik. Çerikli Kırıkkale’de 2 bin 220 metre ile 90 metre ile Türkiye’nin en uzun açıklığına sahip demiryolu viyadüğü ve 88 metre yüksekliği ile Türkiye’nin en yüksek sütunlu demiryolu viyadüğü Elmadağ’da yapıldı.Toplam 1630 kilometre döşedik hızlı tren hududumuzda ilk kez yerli raylı sistem kullanılarak demiryolunun ilk balastsız yol (beton yol) uygulamasını 138 kilometre beton ile tünellerde gerçekleştirdik. yollar. Yine proje kapsamında Sivas’ta yerli ve milli buz önleme ve buz çözme tesisi kurduk. Bildiğiniz üzere projenin 315 kilometrelik Balıkeyh-Sivas bölümünde test ve belgelendirme çalışmaları dahil tüm çalışmaları zaten tamamladık. Şu anda kalan 78 kilometrelik Kayaş-Baliseyh arası çalışmaları hızla sürdürüyoruz. Buradaki işimiz ‘Bitti’ diyebiliriz. Bu kısımdaki son tüneli de tamamladık. Üstyapı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon işlerinde son aşamaya geldik. En kısa sürede çalışmalarımızı tamamlayacağız. Şimdi ise Sivas, Yozgat ve Kırıkkale’de ikamet eden vatandaşlarımızın hızlı tren konforunda seyahat etmelerini sağlamayı hedefliyoruz. Projemiz aynı zamanda ihalesini yaptığımız Ankara-Kayseri YHT hattımızın Ankara-Yerköy kısmını da kapsıyor. Ankara-Sivas YHT hattı sadece bir sınır değil, Türkiye’nin parlak geleceğinin en nadide işaretlerinden biridir.