Ekonomi

Neden Bazı İnsanlar Alışverişi Diğerlerinden Daha Çok Seviyor? İşte Bu Tutkunun Psikolojisi

Hayat eskisinden çok daha hızlı akıyor. Bu tüm alışkanlıklarımıza yansır. Daha çok seyahat ediyor, daha çok harcıyor, daha çok alışveriş yapıyoruz. Ama bazıları için alışveriş gerçek bir tutku! Peki neden bazı insanlar alışverişi diğerlerinden daha çok seviyor? Bu psikolojinin arkasındaki insanlara bakıyoruz…

Alışveriş tutkusunun temellerine inecek olursak, bu alışveriş yapan kişi için bir tutku ve yaşam biçimi olarak algılanıyor.

İnsanlar alışveriş yaptıklarında sonsuz bir rahatlama ve rahatlama hissederler. Bu onlara bir terapi ile aynı etkiyi verir. Aldıkça rahatlıyor, rahat ettikçe almaya devam ediyor.

Araştırmalar, satın alma seçimlerimizin %85’inin bilinçaltı düzeyde gerçekleştiğini söylüyor.

Etrafımızda gördüğümüz eserler, anlamasak da bizi satın almaya teşvik ediyor. Bunu edinme dürtüsüyle de ilişkilendirebiliriz.

Alışverişin kişinin kaygı düzeyi üzerinde de çok yüksek bir etkisi vardır.

Satın aldığı eserler kişinin gerilimini ve sıkıntısını azaltıp onda bir tatmin duygusu yaratabilir. Bu tatmin duygusu da keyifli olduğu için her seferinde katlanarak yapılmaya devam ediyor. Bir döngü olduğunu da söyleyebiliriz.

Alışveriş, satıcı ile olumlu etkileşim kurma ve özgüveni artırma etkisine sahiptir.

Zorunlu satın almalar ayrıca kişinin kendi imajını ve diğerlerini artırmaya hizmet eder. Diğer bir deyişle alışveriş, kişinin kendi imajını oluştururken güçlü bir yapı taşı haline geliyor.

Alışveriş sırasında beyin tarafından salgılanan dopamin artar.

Ayakkabı, çanta, araba, saat gibi sevdiğimiz şeyleri gördüğümüzde dopamin beynimize neşe pompalar ve markanın bize getireceği sosyal statüye göre bilinçli ya da bilinçsiz satın alma kararımızı belirlememize neden olur. .

Online alışveriş, bireyler için bir nevi küçük bir zihinsel tatildir.

Sadece çevrimiçi mağaza kataloglarına göz atmak, fiyatlara ve fırsatlara bakmak ve harika mağaza tasarımları insanların zihinsel sağlıklarını iyileştirmelerine yardımcı olur ve bu kanıtlanmış bir gerçektir.

Bazı insanlar için alışveriş, kendilerini ödüllendirmenin veya motive etmenin bir yolu olabilir.

Çalıştıktan veya kişisel hedeflerine ulaştıktan sonra alışveriş, kişi tarafından başarıyı kutlamak ve kendini ödüllendirmek amacıyla tercih edilebilir.

Koleksiyon yapmak ve bir şeye tutkuyla bağlı olmak alışverişe götüren şeylerden biridir.

Bazı insanlar, makul bir parçaya veya kategoriye olan ilgileri nedeniyle alışveriş yapma eğilimindedir. Örneğin koleksiyon yapmak isteyen biri koleksiyonunu genişletmek için her zaman alışveriş yapabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu