Teknoloji

Ünlü Otomobil Firmalarını Batmaktan Kurtaran 7 Model

Otomotiv sektörü en rekabetçi alanlardan biridir. ne kadar büyük olurlarsa olsunlar otomotiv şirketleri Kısa bir süre için de olsa üretemez veya satamaz ise çok önemli sorunlarla karşı karşıya kalır. Milyarlarca dolarlık paraya rağmen bugün bile birçok firma çarkları ancak birçok model için birlikte çalışarak döndürebiliyor.

Birçok büyük şirket geçmişte bir noktada çarkları çeviremiyor ve iflas bayrağını çekmeye hazırlanıyordu. Ancak ellerindeki son kaynakları kullanarak kendilerini kurtaracak bir nihai model hayal etmekten ve bunun için çabalamaktan vazgeçmediler. Sonuç olarak, şirketlerini kurtardılar ve bugün büyük ölçüde bazı ikonik modeller göründü. Gelin hep birlikte bu modellere göz atalım.

İşte o kahraman modeller

  • Bmw 700
  • Volkswagen böceği
  • Mercedes 300SL
  • 1949 Ford
  • Fiat 500
  • Porche Boxster
  • Audi Quatro

BMW’nin bir daha asla ziyaret etmediği pazarı sarsan BMW 700

İnsanlar BMW deyince hızlı ve prestijli arabalar Firmayı yok olmaktan kurtaran model BMW 700 aslında ekonomi sınıfı bir otomobildi. Arkasında oldukça küçük motoru bulunan bu model, 1959 yılında finansal olarak tükenmenin eşiğine gelmişti. BMW’nin son umuduydu . 1965 yılında üretimin sonuna kadar 188.000 adet BMW 700 satılırken, şirket çöküşü atlatmayı başardı.

Bugün bile sevilen Volkswagen Beetle

II. Dünya Savaşı sırasında Nazi yönetimi tarafından kurulmuştur. Volkswagen böceği aslında ülkenin kaderini yansıtan bir modeldi. 1938’de Alman halkı için ama daha çok Nazi ordusu için ucuz bir model üretildi.

Savaş sırasında fabrika bombalandı ve Almanya savaşı kaybedince işler tamamen karıştı. İngiliz imalatçılar fabrikayı istemeyince fabrikanın başındaki komutan “O zaman bırak İngiliz ordusu gerekli arabaları yapsın”Mülteci krizi çıkmasın diye söylüyorum. Alman işçiler onu ülkede tutmak için böyle bir girişimde bulundu. VW yeniden Almanya’ya taşınmadan önce Beetle modelleri de siviller için satışa çıkmaya başladı. Böylece VW’nin kaybolmasını engellemiş oldu.

Mercedes 300SL martı kanadı kapılarıyla geleceğe kanat açtı

Yine bir Alman firması, yine II. Dünya Savaşı. Mercedes’in neredeyse tüm fabrikaları bombalandı ve iflas uzak bir ihtimal değildi. İflas etmeden önce şansını son bir model üzerinde denemek isteyen Mercedes, “Batsak bile, şanlı bir şekilde batalım.”söylemiş olacak Mercedes 300SL üretmişti. Martı kanatlı modelinin de yer aldığı bu seri sayesinde firma ayakta kalmayı başardı.

Ford’u büyükten deve getiren 1949 Ford

II. 2. Dünya Savaşı’nın diğer tarafında da otomobil üreticileri için işler hiç de pembe değildi. Yıllardır ordu için üretim yapan Ford, otomobil üretimine geri döndüğünde çağdaş bir tasarıma sahip değildi. Ek olarak, Henry Fordartık hayatta değildi.

Ayrıca Chevrolet ve Pointiac savaş öncesi serisi yenileniyordu. Ford, binek otomobil pazarından kaybolmadan önce bir şeyler yapmak zorundaydı. Onlar da yaptı: 1949 Ford. Lansmanda 100 bin sipariş alan araç, Ford’u da kurtardı.

Bugün bile varlığını sürdüren Fiat 500

Fiat’ın durumu biraz daha karışık çünkü bu model için kendilerini zora sokuyorlar. İlk Fiat 500 topolino“, İtalya’da popülerdi. Savaştan sonra, arkadan motorlu küçük kasaba arabaları pazarı büyüyordu.

İtalyanlar ise araba sıkıntısı çoğunlukla Vespas kullanarak günlük işlerini yapmaya çalışıyorlardı. Zaten kan kaybettiği bu yıllarda Fiat da elindeki tüm imkanları seferber etti. Fiat 500 Nuovamodeli satışa sundu.

Bu ucuz ve pratik araba ile İtalyanlar rahatlıkla deniz kenarına gidebiliyorlardı. Ve tabii ki Fransızlar. Ve tabii ki diğer ülkelerdeki insanlar. Üç yılda 188.000’den fazla Nuova satıldı.

“Zavallı 911″i utandıran Porsche Boxster

1990’ların ortasındaki satışlar %70 oranındaElinde tek bir model olan ve rastgele bir şirketin almak istemediği Porsche için çanlar çalmaya başladı.

911 serisi eskimeye başladı ve firmanın diğer model denemeleri pek başarılı olmadı.Fabrika kapısını kilitlemeden önce Porsche, Boxster ile son bir kez denemeye karar verdi.

Aracın üretimi yaklaşık üç yıl sürdü. Boxster, bu çabayı toplam yıllık satışlarıyla ödüllendirdi. 50 binin üzerindetaşıdı.

“Bunlara sahipsen, neden daha önce yapmadın?” Audi Quatro

1980’lerde Audi, hem modellerin popülaritesi hem de marka imajı açısından rakiplerinin gerisindeydi. Bu da satışlara yansıdı. Pazarın gerisinde kalan firma, bu açığı kapatmak için dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Audi Quatroüretilmiş.

Quattro sadece çağdaş ve şık bir otomobil değildi, rallilerde kanıtladığı gibi yarışları kazanabilecek neredeyse kusursuz bir otomobildi. Markanın hem imajını hem de finansal durumunu iyileştirmesini sağladı.

haberkocaali.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu